KULTURA  ORGANIZACYJNA

Razem możemy stworzyć wyjątkowe miejsce pracy, które umożliwi rozwój Pracownikom i Twojej firmie

Budowanie kultury organizacyjnej skoncentrowanej na Klientach B2B, ciągłe doskonalenie procesów, standardów pracy, odpowiedzialności i rozwój ludzi to jedne z największych wyzwań firm. Potrzebujesz Partnera, który przedstawi Ci praktyczne rozwiązania. 

Zaufali mi

Getinbank
Polska Grupa Farmaceutyczna
Kruk S.A.
BORG Automotive
Tubądzin
Direct IT
eFitness
Alior Leasing
Fortis
Aureus
Inagri
CCG - Clear Communication Group
SUM Poland
Canexpol
Finansowanie
Scanfil
Chemaxpol
Cosmedica
OrganikAgro
SKUPIENIE

„W zderzeniu z kulturą strategia nie ma szans”

Menedżerowie często nie rozumieją firmowej kultury, ponieważ obejmuje ona w dużej mierze nienazwane zachowania, sposoby myślenia i wzorce społeczne. Z tego powodu wielu z nich nie zarządza kulturą lub zrzuca to zadanie na dział HR. To błąd, ponieważ odpowiednio zarządzana kultura pomaga w przeprowadzaniu zmian, spójnej i wyjątkowej obsłudze Klientów B2B a co za tym idzie – budowaniu przewagi konkurencyjnej.

ROZWÓJ

 

Ponadprzeciętne rezultaty

Liderzy firm, które osiągają ponadprzeciętne rezultaty coraz częściej mówią o swojej tajemnicy sukcesu – o kulturze organizacyjnej. Według nich kultura w dużej mierze decyduje o ich pozycji rynkowej i zadowolonych Klientach. Sposób traktowania Pracowników wpływa na sposób traktowania Klientów. Wielu liderów, szczególnie małych firm, sceptycznie podchodzi do zarządzania kulturą. Jak pokazuje doświadczenie i badania – inwestycja w KO się opłaca.

Kultura to wartości cenione w firmie oraz zachowania. Kultura to “osobowość” firmy, a w szczególności osobowość założyciela/li. Kultura przejawia się w każdym obszarze organizacji (codzienny język, symbole, zachowanie).

Dlaczego kultura jest ważna?

● stanowi zasób strategiczny – przewaga konkurencyjna (konkurencja jest w stanie skopiować model biznesowy i większość obszarów rywalizacji. Dużo trudniej odwzorować kulturę)
● spaja firmę wokół wspólnych celów i wartości
● wpływa na wyniki finansowe
● napędza sukces organizacji

Jak kultura przedkłada się na funkcjonowanie firmy?

● szybka, sprawna i jednoznaczna komunikacja pomiędzy Pracownikami i na linii Pracownik-Klient
● standaryzacja zachowań ludzi, zwiększająca przewidywalność i zastępując doraźną kontrolę
● dzięki wspólnej kulturze pracownicy podobnie interpretują i oceniają otaczającą ich rzeczywistość i zachodzące w niej zmiany.

WIEDZA

Kluczowe elementy – Kultura Organizacyjna

Poznaj najważniejsze obszary, które wpływają na pozycję Twojej firmy na rynku.

MOTYWACJA I ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW

Wyzwalanie energii u Pracowników, zwiększanie zaangażowania w rozwój własny i biznesu. Tworzenie emocjonalnego związku z firmą.

KONCENTRACJA NA KLIENTACH B2B

Tworzenie lepszych doświadczeń Klientów = Partnerów B2B, troska o rozwój ich biznesu,
bezpośrednie wsparcie w rozwoju
(sprzedaż doradcza B2B, Trade Marketing).

KONCENTRACJA NA PROCESACH

Optymalizacja procesów w firmie: planowanie, podejmowanie decyzji, realizacja usług na odpowiednim poziomie, komunikacja, informacja zwrotna.

INNOWACYJNOŚĆ, ZMIANA

Zbieranie opinii od Pracowników, zachęcanie do wywierania wpływu na decyzje, poszukiwanie i wykorzystywanie szans i mocnych stron.

KONCENTRACJA NA STANDARDACH PRACY I ODPOWIEDZIALNOŚCI

Określanie norm postępowania w odniesieniu do jakości prac, obsługi Klientów, efektywności. Systemy ocen wyników prac. 

Inspiracje oparte na dowodach = sprawdzone

Wiedzę pozyskuję z najlepszych źródeł i sprawdzam czy działa w praktyce (Evidence Based Management)

motywacja pozafinansowa – Self Determination Theory
motywacja osiągnięć
budowanie zaangażowania Pracowników – Instytut Gallupa
przywództwo według Gartner i Institute for the Future
design thinking – projektowanie doświadczeń
customer experience management – KPMG
employee experience management: zarządzanie doświadczeniem Pracownika

zarządzanie zmianą – model psychologii poznawczo-behawioralnej
turkusowe organizacje
teorie: Zadania, Postęp – Harvard Business School
teoria Impuls – Richard H. Thaler, laureat Nagrody Nobla z ekonomii behawioralnej

4  WYJĄTKOWE  STYLE - KULTURA ORGANIZACYJNA

OPIEKA

  • Miejsce pracy jest ciepłe, serdeczne i sprzyja współpracy, a ludzie pomagają sobie nawzajem i wspierają się
  • Pracownicy opiekują się biznesami swoich Klientów
  • Liderzy doceniają współpracę i szczerość
  • Liderzy dostrzegają niepowtarzalności w ludziach, ich mocne strony

UCZENIE SIĘ

  • Miejsce pracy cechuje pomysłowość i otwartość intelektualna
  • Ludzie wymyślają nowe idee i badają różne zmiany, wyciągają wnioski
  • Liderzy kładą duży nacisk na innowacyjność, wiedzę oraz ducha przygody
  • Zespoły edukują swoich Klientów i pomagają lepiej prowadzić biznes.

WYNIKI

  • W firmie dominuje nastawienie na efekty, rezultaty
  • Ludzie aspirują do osiągania mistrzostwa, najwyższej wydajności
  • Pracowników łączy dążenie do zdobywania umiejętności i osiągania sukcesów
  • Przywódcy kładą nacisk na realizowanie celów, projektów, zadań.

PORZĄDEK

  • Miejsce pracy cechuje szacunek i wspólne normy
  • Pracownicy przestrzegają zasad i chcą się dopasować
  • Pracowników łączy współpraca
  • Przywódcy kładą nacisk na wspólne procedury i zwyczaje.

źródło: Harvard Business

Zaangażuj swoich Pracowników, by byli bardziej efektywni w pracy 

Zaangażowani Pracownicy osiągają lepsze wyniki i sprawiają, że odróżniasz się od konkurencji.

KONSULTANT  REALIZUJĄCY USŁUGĘ

Konrad Dębkowski

Nazywam się Konrad Dębkowski. Pracuję jako konsultant biznesowy i trener. Specjalizuję się w motywacji pozafinansowej i efektywności zespołów. Pomagam menedżerom firm B2B budować innowacyjny, sprawnie działający  i bardziej efektywny zespół.

.

Oferuję Ci wyjątkową perspektywę handlowca, inżyniera i specjalisty od rozwoju firm, wzrostu efektywności zespołów. Wniosę do Twojego biznesu ożywczą i inspirującą energię. Pomogę ci zmotywować zespół i osiągnąć lepsze rezultaty.