Razem możemy stworzyć wyjątkowe miejsce pracy, które umożliwi rozwój Pracownikom i Twojej firmie
Budowanie kultury organizacyjnej skoncentrowanej na Klientach B2B, ciągłe doskonalenie procesów, standardów pracy, odpowiedzialności i rozwój ludzi to jedne z największych wyzwań firm. Potrzebujesz Partnera, który przedstawi Ci praktyczne rozwiązania.
Zaufali nam
„W zderzeniu z kulturą strategia nie ma szans”
Menedżerowie często nie rozumieją firmowej kultury, ponieważ obejmuje ona w dużej mierze nienazwane zachowania, sposoby myślenia i wzorce społeczne. Z tego powodu wielu z nich nie zarządza kulturą lub zrzuca to zadanie na dział HR. To błąd, ponieważ odpowiednio zarządzana kultura pomaga w przeprowadzaniu zmian, spójnej i wyjątkowej obsłudze Klientów B2B a co za tym idzie – budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Ponadprzeciętne rezultaty
Liderzy firm, które osiągają ponadprzeciętne rezultaty coraz częściej mówią o swojej tajemnicy sukcesu – o kulturze organizacyjnej. Według nich kultura w dużej mierze decyduje o ich pozycji rynkowej i zadowolonych Klientach. Sposób traktowania Pracowników wpływa na sposób traktowania Klientów. Wielu liderów, szczególnie małych firm, sceptycznie podchodzi do zarządzania kulturą. Jak pokazuje doświadczenie i badania – inwestycja w KO się opłaca.
Kultura to wartości cenione w firmie oraz zachowania. Kultura to “osobowość” firmy, a w szczególności osobowość założyciela/li. Kultura przejawia się w każdym obszarze organizacji (codzienny język, symbole, zachowanie).
Dlaczego kultura jest ważna?
● stanowi zasób strategiczny – przewaga konkurencyjna (konkurencja jest w stanie skopiować model biznesowy i większość obszarów rywalizacji. Dużo trudniej odwzorować kulturę)
● spaja firmę wokół wspólnych celów i wartości
● wpływa na wyniki finansowe
● napędza sukces organizacji
Jak kultura przedkłada się na funkcjonowanie firmy?
● szybka, sprawna i jednoznaczna komunikacja pomiędzy Pracownikami i na linii Pracownik-Klient
● standaryzacja zachowań ludzi, zwiększająca przewidywalność i zastępując doraźną kontrolę
● dzięki wspólnej kulturze pracownicy podobnie interpretują i oceniają otaczającą ich rzeczywistość i zachodzące w niej zmiany.
Kluczowe elementy – Kultura Organizacyjna
Poznaj najważniejsze obszary, które wpływają na pozycję Twojej firmy na rynku.
MOTYWACJA I ZAANGAŻOWANIE PRACOWNIKÓW
Wyzwalanie energii u Pracowników, zwiększanie zaangażowania w rozwój własny i biznesu. Tworzenie emocjonalnego związku z firmą.
KONCENTRACJA NA KLIENTACH B2B
Tworzenie lepszych doświadczeń Klientów = Partnerów B2B, troska o rozwój ich biznesu,
bezpośrednie wsparcie w rozwoju
(sprzedaż doradcza B2B, Trade Marketing).
KONCENTRACJA NA PROCESACH
Optymalizacja procesów w firmie: planowanie, podejmowanie decyzji, realizacja usług na odpowiednim poziomie, komunikacja, informacja zwrotna.
INNOWACYJNOŚĆ, ZMIANA
Zbieranie opinii od Pracowników, zachęcanie do wywierania wpływu na decyzje, poszukiwanie i wykorzystywanie szans i mocnych stron.
KONCENTRACJA NA STANDARDACH PRACY I ODPOWIEDZIALNOŚCI
Określanie norm postępowania w odniesieniu do jakości prac, obsługi Klientów, efektywności. Systemy ocen wyników prac.
Inspiracje oparte na dowodach = sprawdzone
Wiedzę pozyskuję z najlepszych źródeł i sprawdzam czy działa w praktyce (Evidence Based Management)
motywacja pozafinansowa – Self Determination Theory
motywacja osiągnięć
budowanie zaangażowania Pracowników – Instytut Gallupa
przywództwo według Gartner i Institute for the Future
design thinking – projektowanie doświadczeń
customer experience management – KPMG
employee experience management: zarządzanie doświadczeniem Pracownika
zarządzanie zmianą – model psychologii poznawczo-behawioralnej
turkusowe organizacje
teorie: Zadania, Postęp – Harvard Business School
teoria Impuls – Richard H. Thaler, laureat Nagrody Nobla z ekonomii behawioralnej
OPIEKA
- Miejsce pracy jest ciepłe, serdeczne i sprzyja współpracy, a ludzie pomagają sobie nawzajem i wspierają się
- Pracownicy opiekują się biznesami swoich Klientów
- Liderzy doceniają współpracę i szczerość
- Liderzy dostrzegają niepowtarzalności w ludziach, ich mocne strony
UCZENIE SIĘ
- Miejsce pracy cechuje pomysłowość i otwartość intelektualna
- Ludzie wymyślają nowe idee i badają różne zmiany, wyciągają wnioski
- Liderzy kładą duży nacisk na innowacyjność, wiedzę oraz ducha przygody
- Zespoły edukują swoich Klientów i pomagają lepiej prowadzić biznes.
WYNIKI
- W firmie dominuje nastawienie na efekty, rezultaty
- Ludzie aspirują do osiągania mistrzostwa, najwyższej wydajności
- Pracowników łączy dążenie do zdobywania umiejętności i osiągania sukcesów
- Przywódcy kładą nacisk na realizowanie celów, projektów, zadań.
PORZĄDEK
- Miejsce pracy cechuje szacunek i wspólne normy
- Pracownicy przestrzegają zasad i chcą się dopasować
- Pracowników łączy współpraca
- Przywódcy kładą nacisk na wspólne procedury i zwyczaje.
źródło: Harvard Business
Zaangażuj swoich Pracowników, by byli bardziej efektywni w pracy
Zaangażowani Pracownicy osiągają lepsze wyniki i sprawiają, że odróżniasz się od konkurencji.
Konrad Dębkowski
Nazywam się Konrad Dębkowski. Pracuję jako konsultant biznesowy i trener. Specjalizuję się w motywacji pozafinansowej i efektywności zespołów. Pomagam menedżerom firm B2B budować innowacyjny, sprawnie działający i bardziej efektywny zespół.
.

Oferuję Ci wyjątkową perspektywę handlowca, inżyniera i specjalisty od rozwoju firm, wzrostu efektywności zespołów. Wniosę do Twojego biznesu ożywczą i inspirującą energię. Pomogę ci zmotywować zespół i osiągnąć lepsze rezultaty.