DORADZTWO W SPRZEDAŻY B2B
WZROST PRZYCHODÓW, WZROST ZYSKÓW
Pomagamy firmom B2B zwiększyć rentowność od audytu obecnych procesów, praktyk, zdefiniowanie strategii sprzedaży i ułożenie procesów sprzedażowych. Rozwijamy niezbędne kompetencje (sprzedaż, zarządzanie, komunikacja, współpraca, doskonalenie).
Czym jest doradztwo, konsulting?
Konsulting w sprzedaży to niezależne, profesjonalne usługi doradcze mające na celu wspieranie menedżerów i firm w osiąganiu celów biznesowych poprzez rozwiązywanie problemów z zakresu sprzedaży, zarządzania i biznesu, rozpoznawanie i wykorzystanie nowych możliwości, zachęcanie do nauki i do wprowadzania zmian.
Cele
Wzrost przychodu
Wzrost zysków
Zwiększenie jakości obsługi Klientów
Osiągnięcie pozycji lidera
Większa produktywność, efektywność
Rozwiązywanie problemów
Mało firm w lejku sprzedażowym
Słabe wyniki handlowe
Niedziałający system kontroli
Słaba jakość Obsługi Klienta
Roszczeniowi pracownicy
Wdrażanie zmian
Poprawa procesów handlowych
Analiza przyczyn problemów
Projektowanie i planowanie zmian
Zarządzanie zmianą
Standaryzowanie
Doradztwo w sprzedaży B2B – czy warto?
Każda firma, z którą współpracujemy odnosi wiele korzyści.
- Zaangażowanie konsultanta biznesowego pozwala uzyskać cenną opinię eksperta.
- Dzięki konsultantom menedżerowie mogą przeprowadzić trudne zmiany w “białych rękawiczkach” – za pomocą osoby z zewnątrz
- Zaangażowanie firmy doradczej pozwala zbudować spójną strategię sprzedaży, którą wszyscy będą realizować
- Konsultant może być wykorzystany jako brakujące ogniwo w firmie, w krótkiej perspektywie.
- Klienci wykorzystują nasze narzędzia i umiejętności diagnostyczne by poznać przyczyny problemów, mocne i słabe strony firmy, oferty.
- Opracowywanie różnych propozycji działań pozwala menedżerom wybrać najbardziej interesującą drogę do osiągnięcia celów.
- Doskonalenie procesów, systemów, praktyk umożliwia zaangażowanie pracowników.
- Skuteczniejsze planowanie zmian organizacyjnych i zarządzanie nimi.
- Rozwój kompetencji sprzedażowych i menedżerskich umożliwia wykorzystanie potencjału ludzi i firmy.
Jak możemy współpracować?

Źródło: „Zawód konsultant”, Alan Weiss
Dostosowujemy swoją rolę w zależności do Twoich konkretnych oczekiwań.
Na jednym końcu zakresu współpracy to My rozwiązujemy bezpośrednio Twoje problemy (łowimy ryby).
Na drugim – uczymy Ciebie i Twój zespół niezbędnych umiejętności (nauczenie łowienia ryb).
Doradztwo w sprzedaży B2B – początek współpracy
Każda firma jest wyjątkowa. Ma swoje indywidualne DNA sprzedaży i zarządzania. Dlatego też problemy i ich przyczyny są niepowtarzalne i wymagają innego podejścia. Często problem jest częścią większego, wadliwego systemu, źle ułożonych procesów czy braku praktyk menedżerskich.
Współpracując z wieloma firmami, w tym z liderami rynku – stworzyliśmy proces, który skutecznie pomaga menedżerom osiągać cele i przeprowadzać zmiany.
Na początku współpracy zazwyczaj jest warsztat zerowy, którego zadaniem jest:
- Zrozumienie celów, które Klient chce osiągnąć
- Wyjaśnienie wzajemnych ról i oczekiwań
- Wstępna diagnoza problemu i przyczyn
- Mapowanie procesów sprzedażowych, zarządczych, poszukiwanie “wąskich gardeł”
- Przygotowanie wstępnego planu działań
- Sprawdzenie kompetencji konsultanta
- Weryfikacja dopasowania konsultanta do Klienta
Doradztwo w sprzedaży B2B – obszary
Każda firma jest wyjątkowa. Ma swoje indywidualne DNA sprzedaży i zarządzania. Dlatego też problemy i ich przyczyny są niepowtarzalne i wymagają innego podejścia. Często problem jest częścią większego, wadliwego systemu, źle ułożonych procesów czy braku praktyk menedżerskich.
Pozyskanie Klientów
Cold Call – Zimne telefony do Klientów
Cold Visit – Zimne wizyty w terenie
Content marketing – eksperckie treści
Wydarzenia online – webinary
Sprzedaż B2B, Obsługa Klienta
Audyt procesów, praktyk i rekomendacje
Budowanie strategii sprzedaży
Zaprojektowanie procesów sprzedaży, obsługi
Zwiększenie kompetencji sprzedażowych
Stworzenie oferty handlowej
Zarządzanie sprzedażą
Audyt zarządzania sprzedażą i rekomendacje
Stworzenie systemu premiowego
Zwiększenie kompetencji menedżerskich
Jak realizujemy usługę?
START
Pierwszy kontakt
Wstępna diagnoza problemu
0. WARSZTAT ZEROWY
Zrozumienie celów
Wyjaśnienie wzajemnych ról i oczekiwań
Wstępna diagnoza problemu i przyczyn
Mapowanie procesów sprzedażowych, zarządczych
Poszukiwanie “wąskich gardeł”
Przygotowanie wstępnego planu działań
1. ANALIZA
Analiza celu
Analiza problemu i przyczyn problemów
Analiza i synteza faktów
Zidentyfikowanie rodzaju zmian
Analiza/mapowanie procesu zakupu Klienta B2B
Analiza/mapowanie procesu Obsługi Klienta
Zdefiniowanie głównych wyzwań firmy/zespołu
2. PROJEKTOWANIE ZMIANY
Zefiniowanie szczegółowych celów i wskaźników
Wygenerowanie dobrej jakości pomysłów
Opracowanie alternatywnych rozwiązań
Zaprojektowanie procesu zakupu Klienta B2B
Zaprojektowanie procesu Obsługi Klienta
Ocena możliwości wyboru
Stworzenie szczegółowego planu wdrożenia zmiany
3. WDROŻENIE
Egzekucja planu (wymaganie i wspieranie)
Pomoc w nieoczekiwanych przeszkodach, problemach
Rozwój kompetencji (w miejscu pracy, zdalnie)
Korekta obranego kierunku, planu działań
4. STANDARYZACJA
Sprawdzenie rezultatów
Poprawianie lub standaryzacja
5. ZAKOŃCZENIE
ocena projektu
raport końcowy (opcjonalnie)
ustalenie zbowiązań
plan działań dodatkowych
wycofanie się
Bezpłatnie skorzystaj z konsultacji
Chcesz skuteczniej pozyskiwać Klientów B2B w swojej firmie lub zwiększyć efektywność? Porozmawiajmy, zobaczymy czy możemy pomóc Twojej firmie.
